kpb

Niemiłość (Loveless)

tytuł oryginalny: Nelyubov

reżyseria: Andriej Zwiagincew
aktorzy: Marjana Spiwak, Aleksiej Rozin, Matwiej Nowikow, Marina Wasiljewa, Andris Keishs, Aleksiej Fatiw

czas trwania: 127 min.
produkcja: Rosja/Francja/Belgia/Niemcy 2017
premiera: 2018-02-02
język: rosyjski
napisy: polskie, angielskie
in Russian with Polish and English subtitles

Oscary 2018: rosyjski kandydat do nagrody dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego
Złote Globy 2018: nominacja do nagrody dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego
MFF w Cannes 2017: Nagroda Jury (Andriej Zwiaginzew)
Camerimage 2017: Srebrna Żaba (Michaił Krichman)
Europejskie Nagrody Filmowe 2017: Nagroda Carlo di Palmy dla najlepszego operatora (Michał Krichman), najlepszy kompozytor (Jewgienij Galperin, Sasza Galperin)
MFF w Londynie 2017: najlepszy film
FF w Monachium 2017:  najlepszy film zagraniczny
MFF w Zagrzebiu 2017: najlepszy film

Niemiłość Andrieja Zwiagincewa (Lewiatan, Powrót), rosyjski kandydat do Oscara®, to obraz bezwzględnej walki między dążącymi do rozstania małżonkami i rodziny, w której brakuje miłości.

Borys (Aleksiej Rozin) i Żenia (Marjana Spiwak), typowi przedstawiciele klasy średniej mieszkający na przedmieściach Moskwy, mają się rozstać. Nie mogą znaleźć wspólnego języka, a ich kontakty ograniczają się do wybuchowych kłótni, w których wyliczają wzajemne urazy. Mają nowych partnerów, z którymi chcą jak najszybciej związać się na stałe. Przeszkodą w ułożeniu życia od nowa może okazać się ich 12-letni, niechciany syn Alosza (Matwiej Nowikow). Rodzice nie zwracają na niego uwagi. Borys i Żenia swój plan chcą zrealizować, nawet jeśli będzie to oznaczało porzucenie dziecka.

 

PRASA O FILMIE:

Niemiłość Andreja Zwiagincewa to mocna, tajemnicza i przerażająca opowieść o duchowej katastrofie: dramat, którego forma ostentacyjnie przypomina policyjny thriller. Hipnotyzująca intensywność i nieznośna niejednoznaczność trzymają w napięciu do samego końca.
Peter Bradshaw, The Guardian

Dramatyczna estetyka takiego filmu jak Niemiłość – surowa, a jednocześnie zabawna w swej spostrzegawczości, przyziemna, a jednak metaforyczna –  czyni z niego dzieło ciche i majestatyczne (…). A jednak niemal każdy, kto je obejrzy, z pewnością rozpozna zdiagnozowaną w nim chorobę, wykraczającą daleko poza samą Rosję. Siły spiskujące na zgliszczach miłości są dzisiaj wszechobecne.
Owen Gleiberman, Variety

 

Wcześniej w ramach: Niemiłość - pokaz przedpremierowy z dyskusją

 

ZWIASTUN:

Bookmark and Share