kpb

Happy End

tytuł oryginalny: Happy End

reżyseria: Michael Haneke
aktorzy: Isabelle Huppert, Jean-Louis Trintignant, Mathieu Kassovitz, Fantine Harduin, Franz Rogowski, Laura Verlinden, Toby Jones

czas trwania: 108 min.
produkcja: Austria/Francja/Niemcy 2017
premiera: 2018-03-16
język: francuski, angielski
napisy: polskie, angielskie
in French and English with Polish and English subtitles

MFF w Cannes 2017: konkurs główny
FF w Monachium 2017: nominacja do nagrody dla najlepszego filmu zagranicznego
FF w Sydney 2017: nominacja do nagrody dla najlepszego filmu

Najnowszy film Michaela Hanekego z Isabelle Huppert, Jean-Louis Trintignantem oraz Mathieu Kassovitzem w rolach głównych. Kilka dni z życia bogatej mieszczańskiej rodziny. Dni, podczas których wyjdą na jaw długo skrywane sekrety. Kilka dni, które zakończą się… happy endem?

Pod najbardziej ironicznym z tytułów w dorobku Hanekego kryje się jeden z najbardziej intrygujących filmów twórcy – szokujący, a jednocześnie zaskakująco zabawny.  Michael Haneke bierze pod lupę najgłębiej skrywane emocje i to, jak Internet, którego używamy do komunikacji ze światem, niepostrzeżenie zmienia nasze życie intymne i relacje z najbliższymi.

Z jednej strony Happy End to zbiór ikonicznych motywów pojawiających się w filmach Hanekego (międzypokoleniowy konflikt, dysfunkcyjna rodzina, przemoc,  władza technologii). Z drugiej zaś – diagnoza stanu społeczeństwa. Happy End to wybitne kino, na które składają się zarówno reżyseria jednego z największych mistrzów, jak kreacje gwiazd francuskiego kina: Isabelle Huppert (Elle, Pianistka), Matthieu Kassovitza (Amelia) i Jean-Louis Trintignanta (Miłość).

 

 

PRASA O FILMIE:

Happy End to film błyskotliwy i bezlitosny… Haneke często flirtuje z horrorem i thrillerem i „Happy End” nie jest tu wyjątkiem. Blisko mu do kina gatunkowego –  ten gatunek Haneke stworzył sam. Jego mistrzowskiego talentu kompozycyjnego nie da się pomylić z żadnym innym. The Guardian

Piekielnie inteligentna, mroczna i skłaniająca do przemyśleń refleksja o życiu, śmierci i rodzinie. Globe and Mail

Snapchat u Michaela Hanekego jest naprawdę przerażający… Happy End w oryginalny – i skuteczny – sposób pokazuje, jak telefony i laptopy wpływają na nasze życie i sposób komunikacji.  New York Times

Prowokacja godna Louisa Buñuela. Duchowy następca Dyskretnego uroku burżuazji.  World on Reel

Tematycznie film wpisuje się w dotychczasowy dorobek Hanekego, jest jednak zaskakująco świeży. To efekt zastosowania czarnego humoru i wrażliwości rodem z thrillera. Sight and Sound

 

| A drama about a family set in Calais with the European refugee crisis as the backdrop.

 

Wcześniej w ramach Dni Austrii: Happy End - pokaz przedpremierowy , Świąteczne przedpremiery w Kinie Pod Baranami,
oraz DKF Wysokich Obcasów: Happy End

 

ZWIASTUN:

Bookmark and Share