kpb

Gigante

tytuł oryginalny: Gigante

reżyseria: Adrián Biniez
aktorzy: Horacio Camandulle, Leonor Svarcas

czas trwania: 90 min.
produkcja: Urugwaj/Argentyna/Niemcy/Hiszpania/Holandia 2009
premiera: 2009-10-16

MFF w Berlinie 2009: Srebrny Niedźwiedź - Grand Prix Jury
Nagroda za najlepszy debiut reżyserski, Nagroda im. Alfreda Bauera (za innowacyjność)
50. MFF w Kartaginie: najlepszy film

Film opowiada historię Jary, nieśmiałego, otyłego pracownika ochrony, zatrudnionego w jednym z supermarketów w Montevideo. Obserwując kamery monitorujące sklep, zakochuje się w Julii, kobiecie pracującej na stanowisku sprzątaczki. Jara początkowo przygląda jej się, z czasem zaczyna śledzić, a jego życie przeradza się w serię rytuałów związanych z Julią i pragnieniem jej poznania.

Refleksyjna komedia kontynuująca najlepsze tradycje kina urugwajskiego (Whisky). Wspaniała kreacja aktorska Horacio Camandule w roli Jary.

Reżyser o filmie: Najbardziej interesowało mnie w tym filmie, jak przebiega granica między zakochaniem a obsesją. Gigante obala schemat klasycznej komedii romantycznej. To nie jest film o początkach związku, ale o tym co go poprzedza. O tym, co przeżywa każdy zakochany człowiek, kiedy musi uporać się ze swoimi uczuciami i najgłębszymi obawami.

Lakoniczna, miejscami melancholijna, a przy tym optymistyczna opowieść o poszukiwaniu miłości. Tygodnik Powszechny

Fascynujący film o wielkich uczuciach małych ludzi. Der Spiegel

Cudowna, wzruszająca, lakoniczna i milcząca historia miłosna. Tiempos de Cine

| La película nos cuenta la historia de Jara, un hombre corpulento y tímido que trabaja como vigilante, controlando los monitores, en un supermercado de Montevideo. Se enamora de Julia, una de las mujeres de la limpieza, a la que observa primero desde las cámaras de seguridad para pasar después a perseguirla por la ciudad. Así, su vida se va transformando en una serie de rituales y rutinas alrededor de ella y su deseo de conocerla. Casi todo el peso de esta comedia romántica recae en la extraordinaria interpretación de Horacio Camandule, basada sobre todo en gestos, ya que Jara es hombre de pocas palabras.

Pokaz w ramach przeglądu Współczesne kino urugwajskie.


ZWIASTUN (oryginalny):

Bookmark and Share