kpb

Splinters

tytuł oryginalny: Splinters

reżyseria: Thom Fitzgerald
aktorzy: Sofia Banzhaf, Shelley Thompson, Callum Dunphy, Deb Allen, Gil Anderson

czas trwania: 94 min.
produkcja: Kanada 2018
język: angielski
napisy: polskie
in English with Polish subtitles
info: Mastercard Off Camera

Atlantic Film Festival – Nagroda aktorska (Shelley Thompson)


Nowy film cenionego amerykańskiego reżysera Thoma Fitzgeralda potwierdza jego zmysł do portretowania intymnych, pełnych podskórnych napięć i niezabliźnionych ran międzyludzkich relacji.

Akcja Splinters rozgrywa się pośród wiejskiego krajobrazu Nowej Szkocji. Stąd jakiś czas temu wyjechała Belle, nie mogąc znaleźć wspólnego języka z konserwatywną matką, która nie potrafiła zaakceptować faktu, że jej córka jest lesbijką. Teraz pełna obaw wraca, by wziąć udział w pogrzebie ojca. Atmosfera pomiędzy kobietami od pierwszej chwili jest napięta. Mając na uwadze skomplikowaną przeszłość, Belle nie chce mówić najbliższym, że od pewnego czasu spotyka się z mężczyzną. Obawia się bowiem, że nadmiernie może to rozbudzić ich nadzieje, a jednocześnie przekreślić żmudną walkę młodej kobiety o własną tożsamość, jaką przez długi czas prowadziła. Thom Fitzgerald oparł swój kameralny film na sztuce scenicznej autorstwa Lee-Anne Poole. Umiejętnie zestawił przy tym dylematy, jakie towarzyszą bohaterom – od konfliktu wartości, przywiązania do tradycji po kwestie generacyjne – z oddziałującym na zmysły krajobrazem.


| The new film by renowned American director Thom Fitzgerald confirms his special talent for portraying intimate human relationships full of tense undercurrents and unhealed wounds. Splinters takes place against a backdrop of the Nova Scotia countryside; Belle left this place some time ago, unable to find common ground with her mother, who couldn’t accept her as a lesbian. She returns, filled with anxiety, to attend her father’s funeral. The mood between mother and daughter is tense right from the start. Because of her complicated past, Belle doesn’t want to tell her family that she’s been seeing a man. She’s concerned about getting their hopes up, and about making the long and hard struggle for her identity meaningless. Thom Fitzgerald’s intimate film is based on a play by Lee-Anne Poole. He skillfully juxtaposes the dilemmas that the characters have to confront—conflicting values, attachment to tradition, generational differences—with the sensuous surrounding landscape.


KUP BILET TUTAJ

 

Pokaz w ramach: Mastercard Off Camera 2019

 


ZWIASTUN oryginalny:

Bookmark and Share