kpb

IFFR Live 2018, czyli MFF w Rotterdamie na żywo w Kinie Pod Baranami

IFFR Live czyli MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL FILMOWY
W ROTTERDAMIE
na żywo w Kinie Pod Baranami

26-28 stycznia 2018

// IFFR Live
- International Film Festival in Rotterdam
live at Kino Pod Baranami
January 26-28, 2018

(for English version click HERE)

 

 

Zapraszamy na niepowtarzalne pokazy filmowe na żywo z festiwalu w Rotterdamie. W ramach IFFR Live krakowscy kinomani, wspólnie z widzami w czterdziestu kinach na całym kontynencie, zobaczą cztery oryginalne produkcje filmowe i wezmą udział w spotkaniach z twórcami.

 

Kino Pod Baranami już po raz czwarty będzie gościć IFFR Live, specjalną sekcję Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Rotterdamie. W kilkudziesięciu kinach w całej Europie jednocześnie zaprezentowane zostaną premierowe filmy z programu Festiwalu. Po seansach publiczność będzie mogła wziąć udział w transmitowanych na żywo spotkaniach z twórcami i zadawać pytania za pośrednictwem Twittera (#livecinema).

 

W programie tegorocznej edycji znalazły się opowieści o prawdziwych punktach zwrotnych. Blue My Mind to historia nastoletniej dziewczyny przechodzącej gwałtowną fizyczną i emocjonalną przemianę, która podważa całą jej egzystencję. Ten pełnometrażowy debiut Lisy Brühlmann to niekonwencjonalna opowieść o dorastaniu, której twórczyni wykorzystała motywy z baśni i kulturowych mitów. Film zaprezentowano publiczności po raz pierwszy podczas zeszłorocznego festiwalu w San Sebastián, a na festiwalu filmowym w Zurychu reżyserkę filmu uhonorowano prestiżową nagrodą Critics’ Choice. Po seansie, na pytania widzów odpowie reżyserka, Lisa Brühlmann oraz występująca w roli głównej Zoë Pastelle Holthuizen.

 

W debiutanckim pełnometrażowym filmie La Holandesa Marleen Jonkman opowiada o kobiecie na skraju załamania, która podczas wakacji w Chile porzuca męża i rusza samotnie w dalszą podróż, porzucając swoją tożsamość. Wszystko się zmienia kiedy na jej drodze staje mały chłopiec. La Holandesa to prawdziwie inspirujące kino drogi, którego bohaterowie dają sobie nawzajem szansę rozpocząć swoje życie na nowo. W roli głównej wystąpiła znakomita holenderska aktorka Rifka Lodeizen, którą widzowie Kina Pod Baranami mieli okazję oglądać w poruszającym dramacie Niknięcie Boudewijna Koole. Projekcji towarzyszyć będzie transmisja spotkania z reżyserką filmu, Marleen Jonkman, aktorką Rifką Lodeizen oraz autorem scenariusza, Daanem Gielisem.

 

Na ekranie pojawi się także gotycka baśń rozgrywająca się na przedmieściach zamieszkałych przez brytyjską klasę robotniczą. Pin Cushion to opowieść o dosyć ekscentrycznej samotnej matce i jej nastoletniej córce, które wbrew przeciwnościom próbują ułożyć sobie życie w nowym miejscu. Bystre spojrzenie reżyserki i autorki scenariusza Deborah Haywood sprawia, że widzowie mogą przyjrzeć się z bliska skomplikowanym kobiecym relacjom i powtarzającym się wzorcom zachowań. Śledząc ich losy, autorka filmu przedstawia psychologiczne skutki przemocy i zastraszania w każdym wieku i przywołuje bolesną prawdę o tym, że niektórzy tyrani z wiekiem nie stają się wcale bardziej dojrzali. O motywacje towarzyszące im podczas kręcenia filmu widzowie Kina Pod Baranami będą mogli zapytać w czasie transmisji spotkania z reżyserką Deborah Haywood oraz aktorką Lily Newmark, która wcieliła się w rolę nastoletniej Iony.

Od Paryża i Pragi, przez Norymbergę, Manchester, polską prowincję aż po rumuńskie wybrzeże - film Susanny Nichiarelli Nico, 1988 to kino drogi opowiadające o ostatnich latach życia Christy Päffgen, znanej na całym świecie pod pseudonimem “Nico”. Zaistniała w świadomości ludzi jako modelka Coco Chanel, aktorka u Felliniego, muza Andy’ego Warhola i ceniona wokalistka kultowego zespołu The Velvet Underground. W marcu 2017 roku upłynęło 50 lat od wydawania ich wspólnego albumu. Wraz ze startem solowej kariery rozpoczęło się dla niej drugie życie. Nico, 1988 to opowieść o jej ostatnich koncertach z zespołem, który towarzyszył jej w trasie po całej Europie w latach 80-tych. Historia Nico, dzielnej i bezkompromisowej wokalistki, to historia odrodzenia: artystki, matki i kobiety, kryjącej się za popkulturową ikoną. W główną bohaterkę brawurowo wcieliła się Trine Dyrholm, fantastyczna duńska aktorka, znana m.in. z filmu Komuna Thomasa Vinterberga. Odtwórczyni głównej roli weźmie również udział w transmitowanej w Kinie Pod Baranami dyskusji, wspólnie z reżyserką filmu, Susanną Nicchiarelli.

 

Filmy w wersji oryginalnej z polskimi i angielskimi napisami. Transmitowane spotkania prowadzone będą w języku angielskim.

 

BILETY:

20 zł (normalny) | 15 zł (ulgowy) | 14 zł (senior)

 

PROGRAM:

piątek, 26 stycznia 2018
17.00 PIN CUSHION
| PIN CUSHION
reż. Deborah Haywood, Wielka Brytania 2017, 82’
(po seansie transmisja spotkania z reżyserką Deborah Haywood i aktorką Lily Newmark - w języku angielskim)

 

21.00 LA HOLANDESA | LA HOLANDESA
reż. Marleen Jonkman, Holandia 2017, 92’
(po seansie transmisja spotkania z reżyserką Marleen Jonkman, aktorką Rifką Lodeizen i autorem scenariusza Daanem Gielisem - w języku angielskim)

 

sobota, 27 stycznia 2018
20.00
BLUE MY MIND | BLUE MY MIND
reż. Lisa Brühlmann, Szwajcaria 2017, 97’
(po seansie transmisja spotkania z reżyserką Lisą Brühlmann i aktorką Zoë Pastelle Holthuizen - w języku angielskim)

 

niedziela, 28 stycznia 2018
15.00
NICO, 1988 | NICO, 1988
reż. Susanna Nicchiarelli, Włochy 2017, 93'
(po seansie transmisja spotkania z reżyserką Susanną Nicchiarelli i aktorką Trine Dyrholm - w języku angielskim)

 

 

Oficjalna strona IFFR Live: TUTAJ 

 

O FILMACH:

BLUE MY MIND | BLUE MY MIND
reż. Lisa Brühlmann, Szwajcaria 2017, 97’

Festiwal Filmowy w Zurychu 2017: Critic's Choice Award i Złote Oko (Lisa Brühlmann)

Tuż przed rozpoczęciem letnich wakacji 15-letnia Mia przeprowadza się na przedmieścia Zurychu. Od dawna nie czuje się związana ze swoimi rodzicami. Kiedy w końcu pyta ich czy jest adoptowana, jej matka czuje się urażona, ale nie odpowiada. Dodatkowo ciało dziewczyny ciągle się zmienia. Początkowo niemal niezauważalnie, wreszcie z siłą, która zupełnie wytrąca ją z równowagi. Mia próbuje sobie radzić z pomocą używek w nadziei, że to zagłuszy trudne emocje, ale prawa natury są nieubłagane. Transformacja dziewczyny postępuje, a ona zamienia się w istotę, która tkwiła w niej gdzieś głęboko przez lata i teraz zyskuje przewagę.

 

LA HOLANDESA | LA HOLANDESA
reż. Marleen Jonkman, Holandia 2017, 92’

Para Holendrów, Maud i Frank, wyjeżdżają na wspólne wakacje do Chile. Ich związek jest kruchy, a Maud znajduje się na skraju załamania. Po latach starań dociera do nich, że nigdy nie będą mieć dzieci. Po kolejnej kłótni kobieta zostawia męża i wyrusza w samotną podróż. Po drodze spotyka różnych ludzi, z każdą nowo nawiązaną znajomością zmieniając swoją tożsamość. W nieoczekiwany sposób zaprzyjaźnia się z małym chłopcem - Messim, którego dziecięca radość powoli zapełnia jej pustkę w sercu. Oboje ruszają na wyprawę, która pozwoli im odnaleźć siebie samych na nowo.

 

NICO, 1988 | NICO, 1988
reż. Susanna Nicchiarelli, Włochy 2017, 93'


MFF w Wenecji 2017: Najlepszy Film w sekcji Horyzonty
Europejski Festiwal Filmowy Les Arcs 2017: Nagroda Jury (Susanna Nicchiarelli)


Zbliżająca się do 50-tki piosenkarka Nico prowadzi samotne, skromne życie w Manchesterze, z dala od błysku fleszy i sławy, która towarzyszyła jej w latach 60-tych. Wygląd i kariera zeszły na dalszy plan, dopiero nowemu managerowi udało się ją wreszcie zmotywować do ruszenia w trasę. Walcząc z osobistymi demonami i konsekwencjami swojej zagmatwanej przeszłości, kobieta marzy o odbudowaniu relacji z synem, którego jej odebrano dawno temu.

 

PIN CUSHION | PIN CUSHION
reż. Deborah Haywood, Wielka Brytania 2017, 82’

Bardzo związane ze sobą Lyn i jej córka Iona zaczynają nowe życie w nowym w mieście. Chociaż początki były trudne, Ionie udaje się wreszcie znaleźć trzy przyjaciółki, a nawet atrakcyjnego chłopaka. Zepchnięta na boczny tor matka nie zamierza zostawać w tyle i próbuje nawiązać bliższą znajomość z sąsiadką. Tymczasem nowe koleżanki Iony nie mają tak czystych intencji, jak jej się początkowo wydawało. Zagubiona dziewczyna podejmuje coraz bardziej desperackie kroki, żeby się dopasować. Chociaż obie udają, że wszystko jest w porządku, tak naprawdę żadna z nich nie może się odnaleźć w nowym towarzystwie. Nie chcąc przyznać się przed sobą do porażki, matka i córka uciekają w świat fantazji i kłamstw.

 

PATRON MEDIALNY:

 

SPOT FESTIWALOWY:

Bookmark and Share

archiwum