kpb

Letnie Tanie Kinobranie: Cronenberg i inne kino kontrowersji

WAKACYJNY PRZEGLĄD FILMOWY: LETNIE TANIE KINOBRANIE
CRONENBERG I INNE KINO KONTROWERSJI

9 SONGS | NINE SONGS
reż. Michael Winterbottom, Wlk.Brytania 2004, 71’

Intymność, reż. M. Winterbottom

TERMINY POKAZÓW:
wtorek, 17 lipca, godz. 22.00
środa, 18 lipca, godz. 17.00
czwartek, 19 lipca, godz. 16.00

Kontrowersyjny film Michaela Winterbottoma, zdobywcy Złotego Niedźwiedzia na MFF w Berlinie za film Na tym świecie.

Lisa i Matt poznają się na koncercie rockowym... Nim skończy się noc, będą razem... Odtąd żyją wyłącznie dla siebie, w świecie miłości i muzyki. Ich związek nasycony będzie czułością i niezwykłą namiętnością.

Przetrwa rok.

Michaela Winterbottoma zainspirowała powieść uznanego i kontrowersyjnego francuskiego pisarza Michela Houellebecqa - Platforma.

Śmiałe sceny erotyczne przeplatają się z fragmentami koncertów Black Rebel Motorcycle Club, The Von Bondies, Elbow, Primal Scream, The Dandy Warhols, Super Furry Animals, Franza Ferdinanda oraz Michaela Nymana.

Film wzbudził kontrowersje we Francji. Decyzja francuskiej komisji, na mocy której film mogą oglądać jedynie osoby dorosłe (powyżej 18-go roku życia) spotkała się z ostrym protestem pisarzy, reżyserów i producentów. Ich zdaniem to atak na wolność dystrybutorów i producentów.

Przeżyją namiętny romans, pełen zmysłowej pasji, z dziewięcioma piosenkami w tle, wykonywanymi na żywo przez takie zespoły, jak: Primal Scream, Dandy Warhols, Elbow..


CAŁKOWITE ZAĆMIENIE | TOTAL ECLIPSE
reż. Agnieszka Holland, Belgia/Francja/Wlk.Brytania/Włochy 1995, 111’

Całkowite zaćmienie, reż. A. Holland 

TERMINY POKAZÓW:
piątek, 13 lipca, godz. 20.15
niedziela, 15 lipca, godz. 16.00
wtorek, 17 lipca, godz. 15.00

Film w reżyserii Agnieszki Holland, znakomitej autorki Trzeciego cudu i Tajemniczego ogrodu.

Zuchwałe i prowokujące Całkowite zaćmienie opowiada o związku Arthura Rimbaud i Paula Verlaine'a, najsłynniejszych 'przeklętych poetów' doby modernizmu. Równocześnie film przedstawia okrucieństwo młodego geniusza oraz nieustanną walkę sił twórczych i destrukcyjnych, które ścierają się w jego wnętrzu.

Opowieść o 16-letni Arthur Rimbaud (Leonardo Di Caprio) wysyła kilka swoich wierszy uznanemu poecie Paulowi Verlaine'owi (David Thewlis).Verlaine jest pod wrażeniem wielkiego talentu Rimbauda. Wzajemna fascynacja narasta przeradzając się wkrótce w uczucie, zostają kochankami. Przez cztery wspólnie spędzone lata zamieszkują podejrzane hotele, piszą wiersze, kochają się. Verlaine żyje w tym czasie w całkowitym cieniu Rimbauda przytłoczony jego geniuszem.


CRASH
| CRASH
reż. David Cronenberg, Kanada/USA 1996, 100’

Crash, reż. D. Cronenberg

TERMINY POKAZÓW:
piątek, 13 lipca, godz. 22.15
sobota, 14 lipca, godz. 20.00
niedziela, 15 lipca, godz. 17.00
poniedziałek, 16 lipca, godz. 19.00

MFF w Cannes 1996
Nagroda Specjalna Jury

Film reklamowany pod hasłem: Najbardziej kontrowersyjny film, jaki kiedykolwiek widzieliście.

James Ballard (James Spader) powoduje wypadek samochodowy, dzięki któremu nawiązuje romans z atrakcyjną, tajemniczą Helen (Holly Hunter) i wkracza w szokujący świat ludzi ogarniętych obsesją. Obsesją wypadków samochodowych - fetyszu, który pokazuje Jemesowi , że niebezpieczeństwo, zapach skóry, metalu i palonej gumy ma w sobie coś szalenie erotycznego...

Szokujący, perwersyjny, odważny erotycznie - to tylko niektóre z określeń, jakimi opisywali Crash krytycy. Film wchodził na ekrany kin w atmosferze skandalu i został tak naprawdę doceniony dopiero po latach.

W filmie wystąpiły takie gwiazdy kina, jak Holly Hunter (Fortepian), James Spader (Gwiezdne wrota, Sekretarka), Elias Koteas (Na własną rękę) oraz Rosanna Arquette (Pulp Fiction).


CZĄSTKI ELEMENTARNE
| ELEMENTARTEILCHEN
reż. Oscar Röhler, Niemcy 2006, 113’

Cząstki elementarne, reż. O. Rohler

TERMINY POKAZÓW:
poniedziałek, 16 lipca, godz. 17.00
środa, 18 lipca, godz. 18.00
czwartek, 19 lipca, godz. 19.00

56. MFF w Berlinie (2006):
Srebrny Niedźwiedź dla Najlepszego Aktora (Moritz Bleibtreu)
Nominacja do Złotego Niedźwiedzia dla Najlepszego Reżysera (Oskar Roehler)

Ekranizacja skandalizującej powieści Michela Houellebecqa. Z pozoru prosta historia dwóch braci wpisuje się w nurt kontrowersyjnego kina o złożonych relacjach między kobietą i mężczyzną, takich jak Intymność i Pianistka.

Michel (Christian Ulmen), młody biolog, pracoholik oraz jego przyrodni brat Bruno (Moritz Bleibtreu), pogrążony w kryzysie psychicznym nałogowy konsument pornografii, uosabiają dwa światy. Życie obydwu bohaterów i ich matki toczy się w świecie wyjałowionym z uczuć. Wszystko zmieni się kiedy obydwaj spotkają kobiety swojego życia. Michael zakochuje się w koleżance ze szkoły Anabelle (Franka Potente). Bruno spotyka na swej drodze Christine (Martina Gedeck), kobietę, z którą dzieli swoje erotyczne fascynacje. Wszystko wskazuje na to, że bohaterowie odnaleźli swoją receptę na szczęście. Niestety kapryśne zrządzenie losu zaburzy błogi stan harmonii
i spokoju...

W rolach głównych występują Moritz Bleibtreu (Pukając do nieba bram, Monachium) i Franka Potente (Tożsamość Bourne’a, Biegnij Lola biegnij).


DEAD RINGERS
| DEAD RINGERS
reż. David Cronenberg, Kanada/USA 1988, 115’

Dead Ringers, reż. D. Cronenberg

TERMINY POKAZÓW:
piątek, 13 lipca, godz. 17.00
sobota, 14 lipca, godz. 15.00
niedziela, 15 lipca, godz. 22.00

Dead Ringers (Jak kropla wody) to historia dziwnej relacji między bliźniakami Elliotem i Beverlym (w obu rolach wystąpił znakomity Jeremy Irons, który otrzymał za tę rolę Złotego Globa).

Obaj są ze sobą w nienaturalny sposób związani - nie tylko prowadzą wspólny gabinet ginekologiczny, ale też razem żyją, a nawet sypiają z tymi samymi kobietami. Przełomem okaże się dopiero ich związek z aktorką Claire Niveau (Genevieve Bujold) - dla jednego będzie to przygoda, dla drugiego - prawdziwe uczucie. 

Filmem Dead Ringers Cronenberg udowodnił, że w gruncie rzeczy jest intelektualistą, który poprzez stylistykę kiczu i szokujących skrajności stara się opowiedzieć o współczesności z różnymi jej fobiami i obsesjami, stereotypami i marzeniami (co udowodnił także w następnych filmach).


EXISTENZ
| EXISTENZ
reż. David Cronenberg, Francja/Kanada/Wlk. Brytania 1999, 93’

eXistenZ, reż. D. Cronenberg

TERMINY POKAZÓW:
piątek, 13 lipca, godz. 19.00
sobota, 14 lipca, godz. 17.00
niedziela, 15 lipca, godz. 20.00
poniedziałek, 16 lipca, godz. 21.00

Play it. Live it. Kill for it

Jeden z najciekawszych filmów fantastycznych ostatnich lat, w oryginalny sposób wykorzystujący motyw rzeczywistości wirtualnej. eXistenZ, wyreżyserowany przez Davida Cronenberga, wplątuje widzów w niebezpieczną grę i zaciera granicę między fikcją a realnością.

Najwyżsi decydenci z Antenna Research, są gotowi do przeprowadzenia testów swojego najnowszego produktu - gry o nazwie eXistenZ, która powstała dzięki zaawansowanej technologii i najnowszym odkryciom nauk przyrodniczych. Jednakże głównym powodem poruszenia panującego wśród uczestników pokazu jest obecność bogini gier komputerowych, Allegry Geller. Twórczyni eXistenZ jest obeznana z najnowszymi trendami gier multimedialnych, posiada ogromną wiedzę i całkowicie poświęca się tworzonym przez siebie dziełom.

W filmie występują Jennifer Jason Leigh (Obłęd, Mechanik), Jude Law (Bliżej, Wróg u bram), Ian Holm (Pan życia i śmierci) i Willem Dafoe (Święci z Bostonu, Angielski pacjent).


IDIOCI
| IDIOTERNE
reż. Lars von Trier, Niemcy/Francja/Holandia/Szwecja/Włochy 1998, 117’

Idioci, reż. L. von Trier

TERMINY POKAZÓW:
poniedziałek, 16 lipca, godz. 20.00
wtorek, 17 lipca, godz. 21.00
środa, 18 lipca, godz. 22.15

Najbardziej kontrowersyjny film Larsa von Triera, który wzbudził skandal na festiwalu w Cannes. Ale równocześnie film, który przez wielu uważany jest za największe dokonanie duńskiego mistrza.

Idioci wraz z filmami Przełamując faleTańcząc w ciemnościach składa się na tzw. "trylogię o złotych sercach".

Lars von Trier zrealizował swój film zgodnie z wymogami manifestu DOGMA 95.

Kopenhaga, pora wakacyjna. Grupa młodych ludzi prowokuje otoczenie, udając upośledzonych umysłowo. Wygląda to tak, jakby chcieli obnażyć fałsz mieszczańskiej moralności, sprawdzić, jak daleko można się posunąć. Tę grupę - przypadkiem, w restauracji - spotyka Karen, kobieta po bolesnych przejściach. Przystaje do nich, najpierw tylko jako obserwator...

Lars von Trier o swoim filmie: Idioci mają bawić i wzruszać, ale też nieco niepokoić. Kryje się w nim pewne niebezpieczeństwo, bo igra z pojęciem normalności, czyli tym co powinniśmy, a czego nie powinniśmy robić. A gdy następuje dewaluacja racjonalnego myślenia, świat zaczyna się rozpadać.


INTYMNOŚĆ
| INTIMACY
reż. Patrice Chéreau, Francja/Hiszpania/Niemcy/Wlk.Brytania 2000, 119’

Intymność, reż. P. Chereau

TERMINY POKAZÓW: 
sobota, 14 lipca, godz. 19.00
wtorek, 17 lipca, godz. 16.00
środa, 18 lipca, godz. 16.00
czwartek, 19 lipca, godz. 22.00

MFF w Berlinie 2001:
Złoty Niedźwiedź

Srebrny Niedźwiedź dla najlepszej aktorki - Kerry Fox


Ona przychodzi do niego w każdą środę późnym wieczorem. Na ulicy czeka na nią taksówka. Przychodzi tylko po to, żeby się z nim kochać. Nie rozmawiają ze sobą, nie pada ani jedno słowo. Trwa cisza, w której tylko patrzą na siebie. Żadne z nich nie chce się jednak wycofać i coś musi istnieć między nimi, skoro stają naprzeciwko siebie i w milczeniu kładą się na podłodze, obok stołu
.
Hanif Kureishi, Nightlight

Dzieło Patrice'a Chéreau, autora Jego brata i Królowej Margot, który jest również autorem scenariusza filmu. Film powstał w opraciu o powieść Hanifa Kureishi.

Premiera Intymności wywołała skandal ze względu na bardzo ostre, niesymulowane sceny erotyczne zawarte w filmie, a także sprowokowała debatę o granice artystycznej wolności w sztuce.

Były aktor, a obecnie barman Jay po porzuceniu żony i córki od roku samotnie mieszka gdzieś w Londynie. Co środa, między drugą a czwartą, odwiedza go kobieta, z którą bez słów kocha się gwałtownie na zasłanej kocami podłodze. Gdy w pewną środę kobieta się nie zjawia, Jay postanawia ją odszukać...

W filmie występują Mark Rylance (kierownik artystyczny w Shakespeare's Globe Theatre) i Kerry Fox (Płytki grób). Te dwie znakomite główne role wspierają Timothy Spall (aktor Mike'a Leigha - m.in. Wszystko albo nic, Życie jest słodkie) oraz Marianne Faithfull.

Patrice Chéreau o swoim filmie: W książce jest zdanie: 'Jeżeli seks jest sposobem na spotkanie i poznanie drugiej osoby, to co on o niej wie?' I to jest istota mojego filmu, tajemnica dwóch ciał, tajemnica tego, co je łączy. Najpierw jest to seks bez miłości, bez najmniejszego śladu uczucia. Potem zaczyna się to zmieniać i wtedy jest już za późno. To jeszcze nie miłość, ale potrzeba, pragnienie, uzależnienie.


KOCHANEK
| THE LOVER
reż. Jean-Jacques Annaud, Francja/Wlk. Brytania 1992, 115’

Kochanek, reż. J.-J. Annaud

TERMINY POKAZÓW: 
piątek, 13 lipca, godz. 16.00
sobota, 14 lipca, godz. 18.00
niedziela, 15 lipca, godz.15.00

Erotyczny melodramat twórcy Imienia róży i Siedmiu lat w Tybecie.

Film był skandalem obyczajowym. Opowiada o zakazanej miłości młodej Francuzki z patologicznej rodziny i Chińczyka.

Film jest ekranizacją zawierającej wątki autobiograficzne powieści Marguerite Duras.

Indochiny, koniec lat 20. Szesnastoletnia francuska wraca do szkoły prowadzonej przez siostry zakonne. Na pokładzie barki, którą podróżuje po Mekongu, zostaje zauważona przez młodego chińskiego biznesmena. W owym czasie propozycja podwiezienia samochodem, którą składa Chińczyk to niedopuszczalne złamanie konwenansów. Miłość, która rodzi się pomiędzy tą parą jest nie do pomyślenia. Różni ich wszystko: wiek, pochodzenie, majątek.


KSIĄDZ
| THE PRIEST
reż. Antonia Bird, Wlk.Brytania 1994, 109’

Ksiądz, reż. A. Bird

TERMINY POKAZÓW:
poniedziałek, 16 lipca, godz. 18.00
wtorek, 17 lipca, godz. 18.00
środa, 18 lipca, godz. 19.00
czwartek, 19 lipca, godz. 15.00

MFF w Berlinie 1995
Teddy Award

MFF w Toronto 1994
nagroda publiczności


Film, który w 1995 roku wywołał w Polsce wielkie emocje i kontrowersje. Przed kinami pikietowały grupy domagające się zakazu jego rozpowszechniania. Sprawa trafiła nawet do sądu.

Greg, młody ksiądz-idealista trafia do biednej, zamieszkanej głównie przez robotników parafii w Liverpoolu. Jego zwierzchnikiem jest kapłan, który nie tylko łamie celibat sypiając ze swoją gospodynią, lecz także wygłasza ostro lewicujące kazania. Wkrótce okazuje się, że Greg skrywa wielki sekret. Mężczyzna jest homoseksualistą i częstym bywalcem klubów dla gejów.


NAGI LUNCH
| NAKED LUNCH
reż. David Cronenberg, Wlk.Brytania/Kanada/Japonia 1991, 115’

Nagi Lunch, reż. D. Cronenberg

TERMINY POKAZÓW: 
piątek, 13 lipca, godz. 18.00
sobota, 14 lipca, godz. 22.00
niedziela, 15 lipca, godz.19.00

Ekranizacja kultowej powieści Williama S. Burroughsa, enfant terrible amerykańskiej literatury, pisarza wyklętego, jednego z najważniejszych przedstawicieli kultury beatnikowskiej.

Williama S. Burroughsa był czołowym pisarzem tzw. beat generation, twórcą pokolenia "beatników", przyjacielem takich legend ruchu, jak Alan Ginsberg i Jack Kerouac, przez większość życia był uzależniony od narkotyków. Słynął ze swobodnych obyczajów seksualnych, a przede wszystkim ze skłonności do eksperymentowania z każdym dostępnym rodzajem narkotyków. Burroughs nie tylko używał środków psychodelicznych, lecz w niezrównany sposób opisywał powodowane przez nie odmienne stany świadomości.

Fakty z życia pisarza mieszają się w adaptacji Cronenberga z narkotycznymi halucynacjami.

William Lee (Peter Weller) jest pisarzem i narkomanem, który próbuje chwilowo zerwać z nałogiem. Podejmuje w tym celu pracę tępiciela karaluchów. Niestety, w krótkim czasie zarówno on jak i jego żona Joan (Judy Davis) zaczynają zażywać służbowy środek owadobójczy i kompletnie się od niego uzależniają. Podczas narkotycznego seansu William zabawia się w Wilhelma Tella, strzelając z rewolweru do szklanki ustawionej na głowie Joan. Bohater chybia i zabija żonę, a następnie ucieka od tego przerażającego faktu w narkotyczne wizje, do halucynacyjnej krainy zwanej Międzystrefą (Interzone), w której maszyny do pisania zmieniają się w gadające robale, w barach przesiadują dziwne stwory, a Joan wciąż żyje, choć jest zupełnie kimś innym.

Film Cronenberga to oniryczna, psychodeliczna wizja, ale kryjąca w sobie klucz do realnych wydarzeń z życia samego pisarza. Film zyskał już sobie status dzieła kultowego.


NIEODWRACALNE
| IRRÉVERSIBLE
reż.Gaspar Noé, Francja 2002, 97’

Nieodwracalne, reż. G. Noe

TERMINY POKAZÓW: 
piątek, 13 lipca, godz. 15.00
sobota, 14 lipca, godz. 16.00
niedziela, 15 lipca, godz.18.00
czwartek, 19 lipca, godz. 17.00

CZAS NISZCZY WSZYSTKO

Jeden z najbardziej dyskusyjnych filmów ostatnich lat. Można się w nim zakochać, można go odrzucić, ale nie można pozostać wobec niego obojętnym.

Nieodwracalne - to film okrzyknięty na Festiwalu w Cannes najbardziej kontrowersyjnym filmem roku. Podzielił zarówno widzów, jak i krytyków. Tym, którzy pytają - po co oglądać ten film? - odpowiadam - Po to, by mieć go obejrzanym. Vincent Cassel

Aktorskie małżeństwo Monica Bellucci i Vincent Cassel zagrali w obrazie Noego parę, której związek wystawiony został na ogromną próbę. To film o mężczyźnie, który postanawia sam wymierzyć sprawiedliwość, zemścić się na bandytach, którzy brutalnie zgwałcili jego ukochaną. Nieodwracalne to opowieść o tym, że nasz los nie pozostaje w naszych rękach, pisze się sam. My decydujemy jedynie o tym, jak wiele potrafimy znieść. Śmierć jest nieunikniona, a czas, podobnie jak ból, radość i przyjemność to jedynie wytwór naszej wyobraźni.


PALINDROMY
| PALINDROMES
reż. Todd Solondz, USA 2004, 100’

Palindromy, reż. T. Solondz

TERMINY POKAZÓW:
poniedziałek, 16 lipca, godz. 15.00
wtorek, 17 lipca, godz. 19.00
środa, 18 lipca, godz. 21.00

Palindrom: słowo, które niezależnie od sposobu czytania (normalnie czy wspak), zachowuje swoje brzmienie i znaczenie. 

Palindromy to prowokujący, mądry i nieprawdopodobnie odważny film wyreżyserowany przez jednego z najbardziej charakterystycznych współczesnych reżyserów, Todda Solondza. Bezkompromisowa rozprawa z fałszem amerykańskiego stylu życia i zakłamaniem rodzinnych relacji.

Pragnieniem 12-letniej Avivy jest macierzyństwo. Mimo młodego wieku dziewczynka czuje się przygotowana do roli matki i konsekwentnie zmierza do wyznaczonego celu. Kiedy udaje jej się zajść w ciążę napotyka na opór rodziny dla której jedynym rozwiązaniem sytuacji jest aborcja. Po zabiegu dziewczynka decyduje się na ucieczkę z domu. Na swojej drodze spotyka rodzinę obłąkaną miłością do Jezusa. Mama Sunshine i jej mąż opiekują się kalekimi dziećmi ocalonymi przed aborcją. Jednak ich fanatyczna obrona życia pozwala na podejmowanie radykalnych nieraz kroków.

Na koniec słowo Todda Solondza: Moja rada dla publiczności przed oglądaniem filmu: jeśli nie jesteście pewni czy wszystko rozumiecie, po co i dlaczego to wszystko (sam nie jestem pewien czy rozumiem) to pozwólcie sobie na całkowity relaks i nie myślcie o tym co pomyślą inni i pozwólcie się ponieść filmowi...


REQUIEM DLA SNU
| REQUIEM FOR A DREAM
reż. Darren Aronofsky, USA 2000, 102’

Requiem dla snu, reż. D. Aronofsky

TERMINY POKAZÓW:
wtorek, 17 lipca, godz. 20.00
środa, 18 lipca, godz. 15.00
czwartek, 19 lipca, godz. 18.00 


Wstrząsający i emocjonalnie druzgocący film Darrena Aronofsky'ego, twórcy Pi i Źródła. Niewątpliwie jedno z największych filmowych wydarzeń przełomu stuleci. 

Requiem dla snu opowiada historię czterech bohaterów z Coney Island: drobnego dealera narkotyków, jego połykającej pigułki matki, dziewczyny i najlepszego przyjaciela. Wszyscy oni marzą o lepszym świecie i za wszelką cenę pragną uciec od rzeczywistości.

Requiem dla snu, filmowa adaptacja powieści Huberta Selby Jr., to dantejska wyprawa czwórki bohaterów do piekła złudzeń i głęboko skrywanych pragnień. Aronofsky ukazuje wzloty i upadki ludzi rozpaczliwie próbujących zrealizować swoje pragnienia w dzisiejszym Brooklynie. Jednak nadzieje bohaterów na odmianę w ich życiu to marzenia, które nie maja szans się ziścić. Nie mogąc poradzić sobie z otaczającym ich światem, uciekają od rzeczywistości w uzależnienia, jak narkotyki, słodycze, telewizja czy papierosy.

Darren Aronofsky o swoim filmie: Historia opowiedziana w Requiem dla snu jest ponadczasowa. Bycie uzależnionym towarzyszyło człowiekowi, odkąd pojawił się na ziemi. Dlatego akcja filmu nie dzieje się w żadnym konkretnym czasie. To opowieść o ludziach, którzy skaczą z samolotu i nagle - pomiędzy niebem a ziemią uświadamiają sobie, że nie mają spadochronów. Film opowiada o ich drodze w dół - do momentu kiedy ich ciała uderzają o ziemię.


SKAZA | DAMAGE
reż. Louis Malle, Francja/Wlk.Brytania 1992, 107’

Skaza, reż. L. Malle

TERMINY POKAZÓW:
poniedziałek, 16 lipca, godz. 16.00
wtorek, 17 lipca, godz. 17.00
czwartek, 19 lipca, godz. 20.00

Erotyczny thriller wyreżyserowany przez francuskiego mistrza, Louis Malle'a. Filmowa wersja bestsellerowej powieści Josephine Hart to opowieść o seksualnej obsesji niszczącej ustabilizowane życie małżeńskie szanownego ministra brytyjskiej partii Torysów.

50-letni dr Stephen Fleming ma wszystko, co trzeba, by być szczęśliwym - wspaniałą żonę, dwóch synów i wysokie stanowisko. Wkrótce ma zostać mianowany na ministra. Na przyjęciu w ambasadzie poznaje Annę, 20-letnią dziewczynę swojego syna Martyna. Błysk w oczach Stephena i Anny oznacza, że od tej chwili ich życie zupełnie się zmieni. Świat dostojnego dżentelmena legnie w gruzach. Fascynacja dziewczyną jest tak ogromna, że nie potrafi zapanować nad wewnętrzną burzą uczuć. Anna nie chce zrezygnować z Martyna. Spotyka się z obydwoma mężczyznami.

Muzykę do filmu skomponował Zbigniew Preisner. Zagrali znakomici aktorzy: Jeremy Irons (Nierozłączni, Kafka, INLAND EMPIRE), Juliette Binoche (Ukryte, Trzy kolory. Niebieski), Miranda Richardson (Godziny, Czułe słówka).


UKRYTE
| CACHÉ
reż. Michael Haneke, Austria/Francja/Wlk.Brytania/Włochy 2005, 131’

Ukryte, reż. M. Haneke

TERMINY POKAZÓW:
poniedziałek, 16 lipca, godz. 22.00
środa, 18 lipca, godz. 20.00
czwartek, 19 lipca, godz. 21.00

MFF w Cannes 2005
najlepszy reżyser - Michael Haneke
nagroda Jury FIPRESCI
nagroda Jury Ekumenicznego

Europejskie Nagrody Filmowe 2005
najlepszy film
najlepszy reżyser - Michael Haneke
najlepszy aktor - Daniel Auteuil



Widzowie sami muszą zdecydować, jak należy rozumieć film. Nie jestem nauczycielem, nie czuję się w obowiązku udzielania odpowiedzi. Mogę natomiast zadawać mniej lub bardziej ciekawe pytania
. Michael Haneke

Najnowszy film największego prowokatora europejskiego kina, autora Pianistki i Funny Games.

Georges jest prezenterem telewizyjnego programu, w którym dyskutuje o nowych książkach. Pewnego dnia otrzymuje kasetę, na której nagrano kilkugodzinną obserwację jego domu. Materiały na kolejnych taśmach stają się coraz bardziej intymne, towarzyszą im także niepokojące rysunki, przypominające Georgesowi sceny z dzieciństwa. Wszystko wskazuje na to, że nadawca zna go od dawna. Mężczyzna czuje, że nad jego bliskimi zawisło wielkie niebezpieczeństwo, ale, ponieważ nikt bezpośrednio im nie groził, policja odmawia pomocy. 


ZAPRASZAMY!

Bookmark and Share