kpb

64. KFF: Konkurs Polski 14: Comme Des Cowboys + Łódź podwodna + Aha + Jestem + Słyszysz mnie?


info: 64. Krakowski Festiwal Filmowy

KONKURS POLSKI 14 | POLISH COMPETITION 14 (87')

COMME DES COWBOYS | COMME DES COWBOYS
(Julia Sadowska) PL 2024, 25' | F
Kadr z filmu Comme Des Cowboys
Czy młodzieńcza miłość zakończona rozstaniem może rozkwitnąć na nowo po latach? Drogi Julity i Stacy rozeszły się, ale teraz dziewczyny ponownie spotykają się w stadninie, w której Julita pracuje razem z matką. Stacy przyjeżdża z zagranicy na ważne zawody. Zauroczenie powraca, ale czy warto dla niego rozszarpywać stare rany? Dawać mu drugą szansę? Rozegrany na półtonach, niepozbawiony zmysłowości dramat pozwala zajrzeć w mniej oczywiste miejsce niż beton wielkich metropolii. Gdzieś na uboczu, wśród pól i pięknych koni, rozgrywa się cicha, acz poruszająca historia traktująca o uczuciach, marzeniach, odkrywaniu samego siebie, radzeniu sobie z własnymi niespełnieniem i znajdowaniu otuchy w pełnym mądrości i delikatności końskim spojrzeniu.


ŁÓDŹ PODWODNA | SUBMARINE
(Oliwia Zakrzewska) PL 2024, 17' | D
Kadr z filmu Łódź podwodna
Oliwia przechodzi kryzys macierzyństwa. Jest młodą matką, samodzielnie wychowującą dwuletniego syna. Całą uwagę i czas poświęca na opiekowanie się dzieckiem, co nie daje jej zbyt wiele przestrzeni na zaopiekowanie się samą sobą. Walcząc z depresją, usiłuje na różne sposoby szukać pomocy: w poradniach psychologicznych, w kościele, na Tinderze. Jedyne wsparcie jakie oferuje samotnej matce państwo to psychoterapia z okresem oczekiwania 5 lat. To intymna opowieść o bezradności i bólu, ukazująca codzienność macierzyństwa bez lukru. Film bierze udział w konkursie polskim i w konkursie międzynarodowym.


AHA | AHA
(Paulina Jaklik) PL 2024, 8' | A
Kadr z filmu Aha
Młodzieniec spaceruje po rajskim ogrodzie z bujną roślinnością i klasycznymi rzeźbami. Chłopak z każdym krokiem coraz bardziej zachwyca się otaczającą go naturą, lecz nagle spada do ciemnej dziury. To “aha” - ukryta granica ogrodu, będąca zazwyczaj fosą lub rowem, stosowana od XVII w. we Francji, a potem w Anglii. Aha ma wyznaczać koniec posiadłości, ale nie przesłaniać widoku i pozwolić ogrodowi stopić się z otoczeniem. Animacja wykorzystuje termin z projektowania ogrodów jako metaforę zderzenia utopijnej wizji świata z szarą rzeczywistością, niespodziewanych problemów czy przypomnienia, że wszystko ma swoje granice, choć z pozoru ich nie widać.


JESTEM | HERE FOR YOU
(Cezary Orłowski) PL 2024, 20' | F
Kadr z filmu Jestem
Mama Bartka chce przygotować syna na to, co najgorsze, a jednocześnie nieuchronne: własną śmierć. Zabezpiecza jego przyszłość finansową, prawną, uczy co i jak należy zrobić, gdy nadejdzie pora. Chociaż chłopak pilnie jej słucha, w jego głowie i sercu krążą całkiem inne myśli. Na jego drodze staje bowiem cudowna dziewczyna. Wybucha pierwsza miłość. Film z czułością, nie bez nuty delikatnego humoru, czasami czarnego, opowiada o potrzebie miłości, intymności i bliskości osób z zespołem Downa. Kino subtelne i wnoszące dużo nadziei, świetnie zagrane: nie tylko przez gwiazdę polskiego kina Katarzynę Figurę, ale i młodych aktorów, ujmujących szczerością i naturalnością.


SŁYSZYSZ MNIE? | DO YOU HEAR ME?
(Magdalena Sienicka) Pl 2024, 17' | D
Kadr z filmu Słyszysz mnie?
Danusia mieszka sama. Jej dzień od lat składa się z tych samych czynności: gotowania, oglądania starych zdjęć i telefonowania do wnuczka. Kuba ma siedemnaście lat i przebywa na co dzień w zakładzie opiekuńczo-wychowawczym. Nie wykazuje większego zainteresowania sprawami babci, jest zajęty własnym życiem. Nawet kiedy przyjeżdża na Wielkanoc, łatwo się denerwuje i szybko wyjeżdża. Danusia znowu zostaje sama. Przejmująca opowieść o codzienności osób starszych, które nawet pomimo posiadania rodziny muszą się mierzyć z samotnością.


Zakup biletu online na stronie 64. Krakowskiego Festiwalu Filmowego.

Pokaz w ramach 64. Krakowskiego Festiwalu Filmowego.

Bookmark and Share