Film prezentowany w sekcji: Festiwalowe Hity
Urodziny Neny to dobra okazja, by się spotkać w większym rodzinnym gronie. Bohaterka może czuć się doceniona, bo goście tym razem dopisali. W przestronnym nadmorskim mieszkaniu kobiety, w oczekiwaniu na posiłek, konfrontują się tym samym pokolenia, ścierają poglądy, życiowe postawy, choć wydaje się, że zaproszeni goście momentami się hamują. Nie wszystko może zostać wypowiedziane, czasem bezpieczniej jest pomilczeć.
Uwagę od gęstniejącej atmosfery odwraca najbardziej nietypowy „gość” przyjęcia, którym jest Paco. Paw, należący do wnuczki Neny Almy. Na oczach zgromadzonych i ku ich wyraźnemu zdziwieniu ptak zakochuje się w namalowanej na obrazie gołębicy. Ta osobliwa sytuacja, która obrazuje niemożliwą do zaistnienia miłość, staje się dla bohaterów przyczynkiem do refleksji nad własnym życiem.
Po znakomitym debiucie Zaprzysiężonej dziewicy (2015) i równie ciekawej Mojej córce (2018) przyszła pora na kameralną, intymną opowieść o złożoności międzyludzkich relacji i potrzebie spojrzenia sobie głęboko w oczy. „To historia rodziny, w której wszyscy mówią, ale nikt tak naprawdę nie słucha” – podsumowuje reżyserka.
| Nena's birthday is a good opportunity to have a big family get-together. Hopefully she will feel appreciated, because this time a lot of guests will turn out. In a spacious seaside flat, while waiting for the meal, generations clash and opinions and attitudes about life are challenged, although it seems that the invited guests might be holding back. Not everything needs to be said; sometimes it’s safer to keep quiet. As the atmosphere gets heavier, people’s attention starts to focus on the strangest party "guest" — Paco, a peacock that belongs to Nena's granddaughter Alma. In front of the guests, and to their obvious surprise, the bird falls in love with a dove depicted in a painting. This peculiar situation, which illustrates an impossible love, makes the characters reflect on their own lives. Laura Bispuri is a director whose career we follow closely at the Mastercard Off Camera festival. After her excellent debut Sworn Virgin (2015) and the equally interesting Daughter of Mine (2018), it’s time for an intimate, personal story about the complexity of human relationships and the need to look deeply into each other's eyes. "It's the story of a family where everyone talks, but no one really listens," concludes the director.
Prezentowany w ramach Mastercard Off Camera 2022.