kpb

Sylwester z Baranami online

SYLWESTER Z BARANAMI
online
w E-Kinie Pod Baranami
31 grudnia 2020 – 2 stycznia 2021
e-kinopodbaranami.pl


 
 
W sylwestrowy weekend, zapraszamy widzów z całej Polski do udziału w wydarzeniach dostępnych online na platformie e-kinopodbaranami.pl. Odchodzący rok 2020 będzie można pożegnać, oglądając filmy, słuchając koncertów, przenosząc się w przestrzeń teatru oraz tańcząc w rytm muzyki, wypełniającej znakomite filmowe produkcje. 

 
Wszyscy z nadzieją spoglądali na zbliżający się koniec roku, który mógł przynieść upragniony powrót do normalności w postaci tradycyjnej Sylwestrowej Nocy Filmowej, organizowanej od lat przez Kino Pod Baranami. Niestety tym razem w salach kinowych przy Rynku Głównych nie zabrzmi głośne odliczanie. Zabraknie wspólnych noworocznych toastów oraz całonocnego maratonu filmowego. By jednak tradycji stało się zadość, Kino Pod Baranami zaprasza – zarówno Krakowian, jak i wielbicieli kina z całej Polski – do swojej wirtualnej sali kinowej, gdzie czekać będzie specjalny program sylwestrowy.

 
Pierwsze, filmowo-teatralne atrakcje pojawią na platformie e-kinopodbaranami.pl w ostatni dzień starego roku, 31 grudnia. Będą nimi: premiera przewrotnego filmu Szalone noce z Emily w reżyserii Madeleine Olnek ze znakomitą Molly Shannon w roli słynnej poetki, Emily Dickinson oraz premiera spektaklu Powierzchnie gładkie Teatru Potem-o-tem. Wystawiane m.in. na scenie TR Warszawa przedstawienie, w całości rozgrywa się w wirtualnej przestrzeni, a przeniesione z teatralnych desek do internetu, zyskuje dodatkowy, dopełniający opowieść, wymiar. 


1 stycznia Kino Pod Baranami zachęca do udania się w podróż na daleką północ, aż do Islandii. Przewodniczką po tamtejszych terenach będzie Inga – główna bohaterka filmu Daleko od Reykjaviku Grímura Hákonarsona (twórcy Baranów. Islandzkiej opowieści). Natomiast już dzień później, 2 stycznia, na platformie e-kinopodbaranami.pl zagości propozycja dla tych, którzy od surowych islandzkich krajobrazów wolą słoneczną Italię. Sekret bogini Fortuny to najnowszy film jednego z najpopularniejszych włoskich reżyserów, Ferzana Özpetka. Przedstawiona w nim historia, łącząca elementy komedii romantycznej, kina społecznego i przejmującego dramatu, z pewnością rozgrzeje niejedno serce.

 
Ponadto, przez cały sylwestrowy weekend można dać się ponieść wyjątkowym wydarzeniom muzycznym przygotowanym przez sąsiada Kina, Piwnicę Pod Baranami. Pierwsze z nich to przygotowany specjalnie na tegoroczne Boże Narodzenie Koncert świąteczny Dla miasta i świata, w którym pojawi się wiele piwnicznych kolęd. W odświętnej atmosferze utrzymane jest także Koncert By się nam serce śmiało dedykowany Piotrowi Skrzyneckiemu w 90-tą rocznicę urodzin. Nagrane 12 września 2020 roku w Operze Krakowskiej muzyczne show wypełnione jest kolorami, zabawą, nostalgią, a także wyjątkowym poczuciem humoru, z którego zasłynęła legendarna Piwnica.


Wspaniałe brzmienia wypełniają także filmy zgromadzone w kolekcji Między dźwiękami, dostępnej w e-kinie. To dziesięć tytułów, które w szczególny sposób polecają się na sylwestrowy czas. Znalazły się wśród nich niezwykłe biografie wielkich muzyków (Amy, Control, Lato, Dalida), oryginalne filmowe analizy karier muzycznych ikon (20 000 dni na Ziemi, Matangi/Maya/M.I.A, Gimme Danger), opowieści o zapomnianych artystach o wielkim talencie (Sugar Man, O krok od sławy) oraz produkcje zapraszające do pogrążenia się w tanecznym transie (Ema).


BILETY:
 
* Filmy: 15 zł
* Spektakl Powierzchnie gładkie: 20 zł
* Koncert świąteczny Piwnicy pod Baranami Dla miasta i świata: 30 zł
* Koncert Piwnicy Pod Baranami By nam się serce śmiało:
część  1.: 25 zł
część  2.: 25 zł
część 1. & 2.: 45 zł
 
Bilety na wszystkie wydarzenia dostępne na platformie
www.e-kinopodbaranami.pl

 
O FILMACH:
 
DALEKO OD REYKJAVIKU | HÉRAÐIÐ
(Grímur Hákonarson) IC/DK/DE/FR 2019, 92’


 
Daleko od Reykjavíku, film twórcy kinowego przeboju Barany. Islandzka opowieść, rozgrywa się wśród zachwycających pejzaży Islandii. Ten ujmujący komediodramat koncentruje się wokół wiejskiego życia, którego rutyną wstrząsają nieoczekiwane zdarzenia, w których centrum znajduje się – do tej pory łagodna i pokorna – Inga. Kiedy z jej życia niespodziewanie zniknie mąż, a ona odkryje jego tajemnice, smutek zamieni się w gniew skierowany przeciwko lokalnej wspólnocie. Po raz pierwszy w życiu Inga zaprotestuje i stanie do samotnej walki z potężnym przeciwnikiem. Niczym islandzka Erin Brockovich, ruszy na wojnę z patologiczną korporacją i zastraszonymi sąsiadami, którzy wybierają milczenie.

 
SEKRET BOGINI FORTUNY | LA DEA FORTUNA
(Ferzan Özpetek) IT 2019, 114’


 
Nagrody David di Donatello 2020 – najlepsza aktora (Jasmine Trinca), najlepsza piosenka, nominacje: najlepszy scenariusz, David of the Youth
Nagrody Nastri d’Argento (Srebrne Taśmy) 2020 - najlepsza aktora (Jasmine Trinca), najlepsza piosenka, najlepsza muzyka, nagroda specjalna Cameo dell’anno dla Barbary Alberti, nominacje: najlepszy film, najlepszy reżyser, najlepszy scenariusz, najlepszy aktor (Stefano Accorsi, Edoardo Leo)
 
Annamaria, zawsze uśmiechnięta i optymistycznie nastawiona do życia samotna matka dwójki dzieci, cierpi na powracające silne bóle głowy. Uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i sprawiają, że kobieta musi zostać w szpitalu. Annamaria decyduje się oddać dzieci pod opiekę swoich wieloletnich przyjaciół - Artura i Alessandra, którzy są razem od ponad piętnastu lat, ale w ich wspólne życie już dawno wkradła się rutyna i kłótnie. Pojawienie się pociech przyjaciółki wywróci ich dotychczasowe życie do góry nogami.
 
 
SZALONE NOCE Z EMILY | WILD NIGHTS WITH EMILY
(Madeleine Olnek) US 2018, 84’


 
MFF w Berlinie 2019: Nagroda Specjalna Jury „Tagesspiegel” – Najlepszy Film
FilmOut San Diego 2018: Najlepsza aktorka (Molly Shannon)
SXSW Film Festival 2018: Gamechanger Award (nominacja)
 
Komedia biograficzna o twórczości jednej z najwybitniejszych amerykańskich poetek, Emily Dickinson oraz jej miłości do Susan Gilbert. W roli głównej znakomita Molly Shannon, gwiazda programu Saturday Night Live.
 
Nazywana pustelnicą z Amherst, Dickinson wcale nie wiodła życia w odosobnieniu. Od najmłodszych lat przyjaźniła się z Susan, z którą później połączył ją gorący romans, wystawiony na próbę przez małżeństwo dziewczyny z bratem poetki. Emily znajdowała się w podwójnie trudnej sytuacji: musiała jednocześnie ukrywać swoje uczucia i walczyć ze zdominowanym przez mężczyzn środowiskiem poetów i wydawców, którzy nie chcieli publikować jej wierszy ze względu na ich nowatorskość oraz fakt, że zostały napisane przez kobietę.
 
 
O KONCERTACH:

 
PIWNICA POD BARANAMI: KONCERT ŚWIĄTECZNY BY SIĘ NAM SERCE ŚMIAŁO
 

Koncert dedykowany Piotrowi Skrzyneckiemu w 90-tą rocznicę urodzin, nagrany 12 września 2020 roku w Operze Krakowskiej. Wydarzenie kolorowe, zabawne, ekstrawaganckie i nostalgiczne. Pełne muzyki i wyjątkowego poczucia humoru, z którego zasłynęła Piwnica, a ponadto zgodne z często padającą z ust Piotra Skrzyneckiego maksymą: „Nie przerywajcie zabawy!”.
 
Gospodarzem wieczoru był Leszek Wójtowicz, a na scenie Opery Krakowskiej wystąpili: Beata Czarnecka, Krzysztof Janicki, Rafał Jędrzejczyk, Tamara Kalinowska, Kamila Klimczak, Tadeusz Kwinta, Ola Maurer, Miki Obłoński, Maciek Półtorak, Agata Ślazyk, Dorota Ślęzak, Ewa Wnuk Krzyżanowska, Czesław Wojtała, Jakub Zuckerman, Marek Bałata, Dorota Wasilewska, Darek Wasilewski i inni artyści Piwnicy Pod Baranami.
 
Koncert składa się z dwóch części (część 1. 85’, część 2. 104’)

 
PIWNICA POD BARANAMI: KONCERT ŚWIĄTECZNY - DLA MIASTA I ŚWIATA
 

Wypełnione magią i muzyką wydarzenie, zarejestrowane na scenie w podziemiach Pałacu pod Baranami, na której wystąpiła 30-osobowa grupa artystów.
 
Słowem, które najlepiej opisuje tradycyjny piwniczny Koncert świąteczny jest "magia". Kraków, mgła, śnieg, kolędnicy z szopkami, grzane wino… - to obrazy, które zimową porą towarzyszą świątecznym koncertom legendarnej Piwnicy pod Baranami.
 
Większość z zaprezentowanych utworów to powstałe w ciągu sześćdziesięciu lat istnienia Piwnicy oryginalne kompozycje - pisane na coroczne, przedświąteczne "Opłatki" - przez Jana Kantego Pawluśkiewicza, Zygmunta Koniecznego, Grzegorza Turnaua, Andrzeja Zaryckiego, Zbigniewa Preisnera, Tamarę Kalinowską, Leszka Wójtowicza, Piotra "Kubę" Kubowicza - do tekstów wybitnych poetów.
 
Czas trwania koncertu: ok. 120’
 
 
O SPEKTAKLU:
 
POWIERZCHNIE GŁADKIE
 

Scenariusz i reżyseria: Marcin Zbyszyński
Zdjęcia i montaż: Darek Redos
Muzyka: Skodo
Dźwięk: Ernest Grabowski-Patela
Kostiumy: Irma Tylor
Grafika: Stefania Michera
Asystent reżysera: Jakub Lebiedziński
Charakteryzacja: Valeryia Abialchuk
Skrypt: Natalia Kielan
 
Obsada: Filip Kosior (Freewolny), Agata Różycka (Iza.Łęcka), Eliza Rycembel (Jestem.Tutaj.Pierwszy.Raz), Małgorzata Mikołajczak (Wysoka.Do.Nieba), Skodo (Spoti), Jerzy Radziwiłowicz (Alfa.Romeo), Piotr Piksa (Wojtek.Bez.Portek)
 
 
POWIERZCHNIE GŁADKIE: to takie powierzchnie, które nie rozpraszają światła.
RELACJE GŁADKIE: to takie relacje, które nie rozpraszają ludzi.
OSOBY GŁADKIE: to takie osoby, których nie rozpraszają relacje.
 
Freewolny traci kontakt z dziewczyną, w której zakochał się podczas video sesji na czacie. Za wszelką cenę próbuje odnaleźć sposób by do niej dotrzeć. Podczas nocnych poszukiwań w meandrach sieci będzie musiał przełamać kompleksy i skonfrontować się z bolesną przeszłością.
 
Powierzchnie gładkie w reżyserii Marcina Zbyszyńskiego są próbą odpowiedzi na pytanie czy w świecie pokolenia wchodzącego właśnie w dorosłość znajduje się jeszcze miejsce na miłość oraz jakie formy przybiera ona obecnie. To opowieść o modach i trendach współczesności ale przede wszystkim o samotności, bezradności i niedojrzałości, które nierzadko za nimi stoją.
 
POTEM-O-TEM to niezależny teatr działający w Warszawie od 2016 roku. Zespół tworzy w garażach, mieszkaniach, autokarach, galeriach i zabytkowych pałacach, a ostatnio coraz częściej na teatralnych scenach. Spektaklami opartymi na autorskich tekstach dramatycznych i żywiołowej grze młodych aktorów opowiadają o pędzącym świecie, który nas otacza. Portretują swoje pokolenie, nazywane przez niektórych Generacją “Z”, przez drugich Post-Millennials, przez jeszcze innych Pokoleniem @, V lub C… Niezależność, łączenie komedii z gorzką refleksją na temat rzeczywistości, interakcja z widzami, kameralność to ich znaki rozpoznawcze.
 
 
O KOLEKCJI „MIĘDZY DŹWIĘKAMI”

Między dźwiękami
 
Kolekcja wciągających filmów muzycznych: fabularnych opowieści, którym muzyka nadaje bieg i rytm oraz dokumentów o niezwykłych artystach - tych, których nieustannie możemy podziwiać na scenie i tych, po których została już tylko (a może aż?) ich muzyka.
 
Wyzwolona i zbuntowana Ema zabiera widzów w wypełnioną tańcem podróż po chilijskim Valparaíso. Tytułowa bohaterka dla swojej pasji gotowa jest poświęcić wszystko. 20 000 dni na Ziemi to dokument będący próbą opowiedzenia nieuchwytnej biografii magnetycznego artysty jakim jest Nick Cave - człowiek orkiestra: muzyk, poeta, pisarz, kompozytor i aktor, a także mąż i ojciec.
 
Równie enigmatyczną postać przybliża widzom nagrodzony Oscarem Sugar Man - film dokumentalny opowiadający o piosenkarzu, któremu wróżono karierę na miarę Boba Dylana, a który w latach 70. XX w. przepadł bez wieści. Prawdziwą historię wokalistki i kompozytorki Amy Winehouse, która zmarła na skutek zatrucia alkoholowego w wieku 27 lat, przedstawia w swoim dokumencie Asif Kapadia, posiłkując się m.in. nieznanymi materiałami archiwalnymi.
 
Control to zrealizowana w czerni i bieli fabularna biografia Iana Curtisa, charyzmatycznego wokalisty legendarnej grupy rockowej Joy Division, stworzona przez fotografa, Antona Corbijna. Inny czarno-biały film, rosyjskie Lato w reżyserii Kiryła Serebrennikowa, powstał na kanwie autentycznych historii liderów leningradzkich grup muzycznych: Majka Naumenko (Zoopark) i Wiktora Coja (Kino).
 
O pochodzącej ze Sri Lanki wokalistce, kompozytorce i producentce znanej pod pseudonimem M.I.A., opowiada nagrodzony na Sundance film Matangi/Maya/M.I.A. Tymczasem O krok od sławy to przejmujący dokument przedstawiający chórzystki i chórzystów towarzyszących uznanym gwiazdom estrady, o których wkładzie w wielkie przeboje czy sukcesy światowej sławy muzyków często nie mamy pojęcia.

archiwum